Uniform

Het uniform
Zoals vele andere jeugdverenigingen dragen ook wij als scouts een uniform. Op die manier laten we zien dat we actief zijn als scout en dat we als gelijken samen in de groep staan. Bovendien zijn we ervan overtuigd dat het gedurende vele jaren als comfortabele en stevige spelkledij dienst kan doen.

Het ‘officiële’ scoutsuniform bestaat uit:
  • groepsdas (+ eventueel dasring)
  • beige hemd
  • bruine groepstrui van Scouts Thomas - Klein-Sinaai

De groepsdas beschouwen wij als een verplicht uniformstuk voor alle takken. Een hemd is verplicht vanaf de Jong-Givers. De bruine trui (als winteruniform of bij koud weer) raden wij ten zeerste aan omdat het om heel stevige en warme kledij gaat.

Waar kunt u uniformen en kentekens kopen?
  • Scoutstrui, enkel bij ons voor €30,- (volwassen) en voor de kindermaten €25,-
  • Das, enkel bij ons voor €7,-
  • Kentekens kan je ook bij ons en in de Hopperwinkel kopen (na het overgangsweekend)
  • Scoutsshops (Hopperwinkel) in Gent en Antwerpen of via de website van Hopper